Astra Sport Bets

Astra Sport Bets - Pariuri Sportive de calitate

Bet365

Europa danseaza cu Puric

Dupa turneul european cu "Don Quijote. Made in Romania" de la sfarsitul anului trecut, Dan Puric a jucat cele trei reprezentatii de anul acesta, de la Teatrul National, cu casa inchisa. Puric momentan nu are un sediu autonom unde sa repete si sa joace cu trupa sa din Compania "Passpartout D.P.".

Artistul vrea sa deschida anul viitor Centrul International de Arta la Rapsodia Romana, dar are nevoie de 600.000 de euro pentru acest proiect. Actorul pregateste spectacolele "Noi" si "One Woman Show" cu Ileana Olteanu, pe care le va propune lui Ion Caramitru la Teatrul National.

EVZ: Ce reactii ati primit la "Don Quijote. Made in Romania" in marile orase europene?

Dan Puric: Surprinzator de bune. Parca oamenii il vedeau pentru prima oara pe Don Quijote. L-am scos din "ramolismentul" fostelor interpretari - bietul batrin nebun, ridicol - si i-am redat vitalitatea si, cum spuneau Unamuno si Ortega y Gasset, acea dimensiune tamaduitoare, hristica. Acest strigat extraordinar de durere, de tip crestin, al lui Cervantes ii da romanului aceasta perenitate in timp
.

In care dintre orase v-ati simtit cel mai bine?

De fiecare data am fost surprins intr-un fel. In Germania, am primit ca un tsunami de reactie la sfarsit. In Anglia, reactionau mereu, erau foarte dibaci in a descifra teatralitatea. Pe urma am jucat la L’Espace Pierre Cardin in Paris. Pe francezi greu ii scoala cineva in picioare si eu am reusit asta, pentru ca am aruncat o samanta noua. La Bruxelles si la Madrid a fost fenomenal! E normal sa te intorci cu inima
plina.

Vazuta dupa marile scene europene, cum arata sala de la Teatrul National?

S-a mai umplut, ca acum vine si snobaraia. Romanii astia second-hand, care pana acum nu se miscau. Publicul de calitate, de toate varstele, a venit de la inceput.

Aveti o lume utopica, asa ca Don Quijote, sau preferati lupta cu realitatea?

Unamuno zicea ca morile erau chiar monstrii. Ia ganditi-va ca una dintre mori a fost comunismul. Te invartea si iti lua mintile.

Unde mai jucati cu trupa dumneavoastra?

"Toujour l’amour" n-a mai fost programat la National din aprilie 2006. Trupa veche, cu 17 oameni, joaca o data sau de doua ori pe luna "Made in Romania" si "Costumele" cu sala plina, la Rapsodia Romana. In "Don Quijote", la National, jucam 23 de oameni.

Eu am contract pentru sala Rapsodia pe opt ani cu Cartel Alfa, dar deocamdata este si Teatrul Tanase acolo, iar eu pot face doar doua spectacole pe luna. Voi cauta sponsori sa deschid Centrul International de Arta la Rapsodia Romana din iarna anului viitor, dar am nevoie de 600.000 de euro pentru proiect. Pot sa fac Broadway si in Bucuresti! Voi apela si la Ministerul Culturii.

Trupa mea trebuie sustinuta, pentru ca artistii primesc doar cate 80 de lei pe spectacol la "Made in Romania" sau 150 pentru "Don Quijote". Nu se poate trai intr-o luna din banii astia de mizerie. Si nu putem face arta fara laboratoare de creatie si fara sprijin institutional. Sper sa ne auda cineva!

Cautator

Succesul lui "Quijote"

Spectacolul va mai urca pe prima scena a tarii de doua ori in aprilie si de doua ori in mai. El va ramane in repertoriul Teatrului National,
dupa spusele directorului Ion Caramitru, "cat timp are succes la public".

Veniturile rezultate din vanzarea de bilete se impart intre National, Compania "Passpartout D.P." si Fundatia Art-Production. La TVR 1, pe 20 martie, de la ora 23.15, se va difuza filmul facut in turneul european cu "Don Quijote", cu opinii culese de la publicul din orasele unde s-a juca

Blog Archive

Astra Sport Betting: Europa danseaza cu Puric
Astra Sport Betting: Europa danseaza cu Puric
Astra Sport Betting: Europa danseaza cu Puric
Astra Sport Betting: Europa danseaza cu Puric